kamil şeker
New member
Ford çalışanları, 13 Aralık 2022'de otomobil üreticisinin Ford Rouge Elektrikli Araç Merkezi'nde elektrikli F-150 Lightning pikapını üretiyor.
Michael Wayland | CNBC
DETROIT — Ford Motorlu şişmiş stokları ve kamyonetlerdeki kayıpları azaltmak için tamamen elektrikli F-150 Lightning'in üretimini Kasım ortasından gelecek yılın başına kadar durdurmayı planlıyor.
Otomobil üreticisi Perşembe günü, Detroit banliyösündeki Rouge Elektrikli Araç Merkezi'nde, daha önce yıl sonunda planlanan tatil kesintisi de dahil olmak üzere 18 Kasım'dan 6 Ocak'a kadar yedi haftalık kapanmanın gerçekleşeceğini doğruladı.
Ford, e-postayla gönderdiği açıklamada, “Satış büyümesi ve kârlılığın optimal karışımını sağlayacak şekilde üretimi ayarlamaya devam ediyoruz” dedi.
Michigan fabrikasındaki yaklaşık 730 saatlik işçi geçici olarak işten çıkarılacak. Ford, tüm çalışanların kesinti süresi boyunca işten çıkarılmayacağını söyledi.
İlk olarak Automotive News tarafından bildirilen üretimin iptal edilmesi, tamamen elektrikli araç satışlarının yüksek maliyetler ve tüketicilerin isteksiz benimsemesi nedeniyle pek çok kişinin beklediği kadar hızlı artmaması nedeniyle gerçekleşti.
F-150 Lightning'in satışları bu yıl %86 arttı ancak şirket araçtan para kaybediyor ve satışları sübvanse ediyor. Bu, bayilere otomobil üreticisinin yeni bölgesel elektrikli araç dağıtım merkezlerinden birinden sipariş ettikleri her 2024 F-150 Lightning için 1.500 dolara kadar teklif veren bildirilen bir programı da içeriyor.
Ford Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Model e EV operasyonlarının bu yıl yaklaşık 5 milyar dolar kaybetmesinin beklendiğini söyledi.
Ford yöneticileri, otomobil üreticisinin yeni nesil EV'lerinin mevcut nesilden daha az maliyetli olacağını ve bir yıl içinde kârlı hale gelmediği sürece bir ürünü piyasaya sürmeyeceğini söyledi.
Üretimdeki yavaşlama, F-150 Lightning'in gözden düşmesini temsil ediyor. CEO'su Jim Farley gibi Ford yöneticileri, bir zamanlar aracın Model T ile aynı öneme sahip olduğunu öne sürmüştü ancak şirket, bu yıldan başlamak üzere pick-up'ın planlanan üretimini yarıya indirmeye başladı.
Cox Automotive'e göre Ford'un yeni araç tedariki Eylül ayı sonu itibarıyla toplam 112 gündü. F-150'nin elektrikli ve geleneksel modelleri de dahil olmak üzere 100. günü doldu. Cox'un raporuna göre, Ford'un diğer EV modelleri (Mustang Mach-E crossover ve E-Transit van) sırasıyla 128 gün ve 112 gün ile daha da yüksekti.
Ford'un hedef aralığı 50 ila 60 günlük tedarik aralığıdır.
Michael Wayland | CNBC
DETROIT — Ford Motorlu şişmiş stokları ve kamyonetlerdeki kayıpları azaltmak için tamamen elektrikli F-150 Lightning'in üretimini Kasım ortasından gelecek yılın başına kadar durdurmayı planlıyor.
Otomobil üreticisi Perşembe günü, Detroit banliyösündeki Rouge Elektrikli Araç Merkezi'nde, daha önce yıl sonunda planlanan tatil kesintisi de dahil olmak üzere 18 Kasım'dan 6 Ocak'a kadar yedi haftalık kapanmanın gerçekleşeceğini doğruladı.
Ford, e-postayla gönderdiği açıklamada, “Satış büyümesi ve kârlılığın optimal karışımını sağlayacak şekilde üretimi ayarlamaya devam ediyoruz” dedi.
Michigan fabrikasındaki yaklaşık 730 saatlik işçi geçici olarak işten çıkarılacak. Ford, tüm çalışanların kesinti süresi boyunca işten çıkarılmayacağını söyledi.
İlk olarak Automotive News tarafından bildirilen üretimin iptal edilmesi, tamamen elektrikli araç satışlarının yüksek maliyetler ve tüketicilerin isteksiz benimsemesi nedeniyle pek çok kişinin beklediği kadar hızlı artmaması nedeniyle gerçekleşti.
F-150 Lightning'in satışları bu yıl %86 arttı ancak şirket araçtan para kaybediyor ve satışları sübvanse ediyor. Bu, bayilere otomobil üreticisinin yeni bölgesel elektrikli araç dağıtım merkezlerinden birinden sipariş ettikleri her 2024 F-150 Lightning için 1.500 dolara kadar teklif veren bildirilen bir programı da içeriyor.
Ford Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Model e EV operasyonlarının bu yıl yaklaşık 5 milyar dolar kaybetmesinin beklendiğini söyledi.
Ford yöneticileri, otomobil üreticisinin yeni nesil EV'lerinin mevcut nesilden daha az maliyetli olacağını ve bir yıl içinde kârlı hale gelmediği sürece bir ürünü piyasaya sürmeyeceğini söyledi.
Üretimdeki yavaşlama, F-150 Lightning'in gözden düşmesini temsil ediyor. CEO'su Jim Farley gibi Ford yöneticileri, bir zamanlar aracın Model T ile aynı öneme sahip olduğunu öne sürmüştü ancak şirket, bu yıldan başlamak üzere pick-up'ın planlanan üretimini yarıya indirmeye başladı.
Cox Automotive'e göre Ford'un yeni araç tedariki Eylül ayı sonu itibarıyla toplam 112 gündü. F-150'nin elektrikli ve geleneksel modelleri de dahil olmak üzere 100. günü doldu. Cox'un raporuna göre, Ford'un diğer EV modelleri (Mustang Mach-E crossover ve E-Transit van) sırasıyla 128 gün ve 112 gün ile daha da yüksekti.
Ford'un hedef aralığı 50 ila 60 günlük tedarik aralığıdır.