kamil şeker
New member
Yeni ve ikinci el arabalar, 21 Eylül 2023'te İngiltere'nin Ellesmere Limanı'nda bir bayilik avukatında satışa görülüyor.
Christopher Furlong | Getty Images Haberleri | Getty Images
Hırsızlıkların İngiliz tüketicilere ve ekonomiye milyarlarca liraya mal olduğunu tespit eden yeni bir rapora göre, otomobiller 24 saat içinde çalınıyor ve İngiltere'den gönderiliyor.
Organize suç çeteleri ülkedeki otomobil hırsızlığı artışını artırıyor, Kraliyet Birleşik Hizmetler Enstitüsü (RUSI) Savunma ve Güvenlik Düşünce Tankı Perşembe günü yayınlanan bir raporda, İngiltere araç hırsızlığının son on yılda% 75 oranında artarak yılda yaklaşık 130.000 araca yükseldiğini söyledi.
Çalınan arabalar sadece Range Rovers veya Rolls-Royces gibi üst düzey araçlar değil, aynı zamanda Ford Fiesta veya Focus ve Volkswagen Golf gibi günlük modellerdir.
Otomobil üreticileri, otomobil çalmak için hırsızlık önleme önlemlerini yuvarladıklarında hızlı bir şekilde uyarlanan sofistike araç hırsızlığı teknolojilerini kullanan organize suç çeteleri tarafından nispeten kolayca koparılabilirler.
Organize suç gruplarının teknikleri, ağları ve denenmiş kaçakçılık rotaları, arabaların “çalındığı, bir gün içinde İngiltere dışına çıkarıldığı ve İngiltere'den çıkarıldığı” anlamına geliyor, Rusi analizinde, araç hırsızlığının artık düşük seviyeli, fırsatçı bir suç olmadığını, daha ziyade yüksek değerli, düşük riskli bir suç olmadığını ve yerel ve uluslararası boyutlarla ciddi bir suç olduğunu belirtiyor.
“Bulgularda gerçekten vurguladığımız şey, bugün belirli bir marka veya model olmasıdır, ancak bu tasarlanırsa [with technological advances to counter theft]ya da talep değişimleri, yarın bir başka olacak, “Rusi'deki organize suç ve polislik ekibi araştırma görevlisi ve raporun ortak yazarlarından biri CNBC'ye verdiği demeçte.
Ford Fiesta St-Line Sportif Kompakt Hatchback Araba Önden Görünüm 13 Ocak 2017'de Brüksel, Belçika'da Brüksel Expo'da sergileniyor.
Sjoerd van der Wal | Getty Images
Suçlular, cesaretlendirilmiş ve daha iyi organize olmuş, araçların pahalı veya kısa arzda olduğu ve parçalar veya tüm araçlar için talebin yüksek olduğu pazarları nispeten kolayca tedarik edebilmiştir.
Çalınan yüksek değerli otomobiller için bazı önemli ihracat pazarlarının Birleşik Arap Emirlikleri, Kafkasya, Kıbrıs ve Demokratik Kongo Cumhuriyeti'ndeki Gürcistan'ı içerdiği söylendi.
Glantz, parçaların ve araçların maliyetindeki genel artışlar ve bu pazarlardaki arz eksikliğinin “insanları en ucuz alternatifi aramaya yönlendiriyor, bu da çoğu durumda yasadışı pazardan kaynaklanabilir ve başlangıçta bir sürüşten çalınabilir” dedi.
CNBC, raporun bulguları hakkında ciddi ve organize suçu araştıran bir ajans olan İngiltere'nin Ulusal Suç Ajansı ile temasa geçti.
Suçun Maliyeti
Sahipler için çalıntı otomobillerin kişisel maliyetlerinin yanı sıra, araç hırsızlıkları İngiltere sürücüleri ve daha geniş ekonomi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir.
“Araç hırsızlığı artık İngiltere ekonomisine yaklaşık 1,77 milyar £ [$2.43 billion] Bir yıl ve 2021'den bu yana araba sigortası primi alıntılarında% 82'lik bir artış sağladı, “Glantz ve Rusi ortak yazarları Mark Williams ve Alastair Greig, onarım maliyetleri, araç fiyatları ve daha geniş ekonomik baskılarla artan maliyetler, araç fiyatları ve daha geniş ekonomik baskılar ile birleşti.
Tahmini 1,77 milyar £, İngiltere İçişleri Bakanlığı tarafından toplanan verilere dayanan sosyal ve ekonomik bir “suç maliyeti” metriğini ifade eder ve suçun önlenmesine, ister ticari bir işletme veya birey olsun, mağdurun neden olduğu ekonomik hasara ve hırsızlığı düzeltme maliyetine atıfta bulunur.
Polis, pahalı arabaların hırsızlığını ve hırsızlığını hedefleyen Mansel Operasyonu ile bağlantılı olarak evlere baskın düzenledikten sonra Metropolitan polis arabasında geri kazanılmış lüks araçlar koleksiyonu.
PA resimleri | PA resimleri | Getty Images
Yetkili, “Araçların maliyeti arttı, sigorta maliyeti arttı. Araç üreticileri araçlarını korumak için muazzam miktarda para döktüler, bu yüzden suçun maliyeti arttı ve toplam suç hacmi de arttı. Bu yüzden 1.77 milyar gerçekten çok daha düşük sınırlı bir figür” dedi.
Tabii ki, araba hırsızlığı ve yasadışı ihracat İngiltere ile sınırlı değil-Örneğin Kanada, çalınan otomobillerin Orta ve Batı Afrika'ya gönderildiğini gördü-ancak İngiltere'yi coğrafi konumu, bir ada ve bütçe sınırlandırılmış polis gücü tarafından şiddetli suçun önceliklendirilmesi gibi bu tür suçlara daha savunmasız hale getiren bazı özel sorunlar var.
“İngiltere, BAE ve Afrika ve başka yerlerde birçok, birçok etkileşime ve ticaret ilişkisine sahip olan küresel bir ticaret ortağıdır ve limanlarda bir güvenlik açığı noktası var,” dedi Glantz, liman yetkilileri limanlara ne geldiğini kontrol etmek için çok fazla zaman harcıyor, ancak neler olduğunu kontrol ediyor.
“Sonuç olarak, sistemler oldukça savunmasızdır,” dedi Glantz.
Christopher Furlong | Getty Images Haberleri | Getty Images
Hırsızlıkların İngiliz tüketicilere ve ekonomiye milyarlarca liraya mal olduğunu tespit eden yeni bir rapora göre, otomobiller 24 saat içinde çalınıyor ve İngiltere'den gönderiliyor.
Organize suç çeteleri ülkedeki otomobil hırsızlığı artışını artırıyor, Kraliyet Birleşik Hizmetler Enstitüsü (RUSI) Savunma ve Güvenlik Düşünce Tankı Perşembe günü yayınlanan bir raporda, İngiltere araç hırsızlığının son on yılda% 75 oranında artarak yılda yaklaşık 130.000 araca yükseldiğini söyledi.
Çalınan arabalar sadece Range Rovers veya Rolls-Royces gibi üst düzey araçlar değil, aynı zamanda Ford Fiesta veya Focus ve Volkswagen Golf gibi günlük modellerdir.
Otomobil üreticileri, otomobil çalmak için hırsızlık önleme önlemlerini yuvarladıklarında hızlı bir şekilde uyarlanan sofistike araç hırsızlığı teknolojilerini kullanan organize suç çeteleri tarafından nispeten kolayca koparılabilirler.
Organize suç gruplarının teknikleri, ağları ve denenmiş kaçakçılık rotaları, arabaların “çalındığı, bir gün içinde İngiltere dışına çıkarıldığı ve İngiltere'den çıkarıldığı” anlamına geliyor, Rusi analizinde, araç hırsızlığının artık düşük seviyeli, fırsatçı bir suç olmadığını, daha ziyade yüksek değerli, düşük riskli bir suç olmadığını ve yerel ve uluslararası boyutlarla ciddi bir suç olduğunu belirtiyor.
“Bulgularda gerçekten vurguladığımız şey, bugün belirli bir marka veya model olmasıdır, ancak bu tasarlanırsa [with technological advances to counter theft]ya da talep değişimleri, yarın bir başka olacak, “Rusi'deki organize suç ve polislik ekibi araştırma görevlisi ve raporun ortak yazarlarından biri CNBC'ye verdiği demeçte.
Ford Fiesta St-Line Sportif Kompakt Hatchback Araba Önden Görünüm 13 Ocak 2017'de Brüksel, Belçika'da Brüksel Expo'da sergileniyor.
Sjoerd van der Wal | Getty Images
Suçlular, cesaretlendirilmiş ve daha iyi organize olmuş, araçların pahalı veya kısa arzda olduğu ve parçalar veya tüm araçlar için talebin yüksek olduğu pazarları nispeten kolayca tedarik edebilmiştir.
Çalınan yüksek değerli otomobiller için bazı önemli ihracat pazarlarının Birleşik Arap Emirlikleri, Kafkasya, Kıbrıs ve Demokratik Kongo Cumhuriyeti'ndeki Gürcistan'ı içerdiği söylendi.
Glantz, parçaların ve araçların maliyetindeki genel artışlar ve bu pazarlardaki arz eksikliğinin “insanları en ucuz alternatifi aramaya yönlendiriyor, bu da çoğu durumda yasadışı pazardan kaynaklanabilir ve başlangıçta bir sürüşten çalınabilir” dedi.
CNBC, raporun bulguları hakkında ciddi ve organize suçu araştıran bir ajans olan İngiltere'nin Ulusal Suç Ajansı ile temasa geçti.
Suçun Maliyeti
Sahipler için çalıntı otomobillerin kişisel maliyetlerinin yanı sıra, araç hırsızlıkları İngiltere sürücüleri ve daha geniş ekonomi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir.
“Araç hırsızlığı artık İngiltere ekonomisine yaklaşık 1,77 milyar £ [$2.43 billion] Bir yıl ve 2021'den bu yana araba sigortası primi alıntılarında% 82'lik bir artış sağladı, “Glantz ve Rusi ortak yazarları Mark Williams ve Alastair Greig, onarım maliyetleri, araç fiyatları ve daha geniş ekonomik baskılarla artan maliyetler, araç fiyatları ve daha geniş ekonomik baskılar ile birleşti.
Tahmini 1,77 milyar £, İngiltere İçişleri Bakanlığı tarafından toplanan verilere dayanan sosyal ve ekonomik bir “suç maliyeti” metriğini ifade eder ve suçun önlenmesine, ister ticari bir işletme veya birey olsun, mağdurun neden olduğu ekonomik hasara ve hırsızlığı düzeltme maliyetine atıfta bulunur.
Polis, pahalı arabaların hırsızlığını ve hırsızlığını hedefleyen Mansel Operasyonu ile bağlantılı olarak evlere baskın düzenledikten sonra Metropolitan polis arabasında geri kazanılmış lüks araçlar koleksiyonu.
PA resimleri | PA resimleri | Getty Images
Yetkili, “Araçların maliyeti arttı, sigorta maliyeti arttı. Araç üreticileri araçlarını korumak için muazzam miktarda para döktüler, bu yüzden suçun maliyeti arttı ve toplam suç hacmi de arttı. Bu yüzden 1.77 milyar gerçekten çok daha düşük sınırlı bir figür” dedi.
Tabii ki, araba hırsızlığı ve yasadışı ihracat İngiltere ile sınırlı değil-Örneğin Kanada, çalınan otomobillerin Orta ve Batı Afrika'ya gönderildiğini gördü-ancak İngiltere'yi coğrafi konumu, bir ada ve bütçe sınırlandırılmış polis gücü tarafından şiddetli suçun önceliklendirilmesi gibi bu tür suçlara daha savunmasız hale getiren bazı özel sorunlar var.
“İngiltere, BAE ve Afrika ve başka yerlerde birçok, birçok etkileşime ve ticaret ilişkisine sahip olan küresel bir ticaret ortağıdır ve limanlarda bir güvenlik açığı noktası var,” dedi Glantz, liman yetkilileri limanlara ne geldiğini kontrol etmek için çok fazla zaman harcıyor, ancak neler olduğunu kontrol ediyor.
“Sonuç olarak, sistemler oldukça savunmasızdır,” dedi Glantz.