kamil şeker
New member
Çinli elektrikli otomobil şirketi Xpeng, kitlesel pazar Mona M03 coupe'sini 26 Ağustos 2024'te Çin'in Guangzhou kentindeki bir merkez showroomunda sergiliyor.
CNBC | Evelyn Cheng
Pekin – Çinli Elektrikli Araba Başlangıç Xpeng BYD, Çin'deki şiddetli bir fiyat savaşı ortasında pazar hakimiyetini genişletse bile, rakiplerine karşı satış ivmesini sürdürüyor.
Xpeng Salı günü yaptığı açıklamada, sekizinci düz ayı 30.000'den fazla otomobil teslim ettiği Haziran ayında 34.611 otomobil teslim ettiğini söyledi.
New York ticaretinde hisse% 2'den fazla arttı. Xpeng, Teslimatların hangi kısmının gelişmiş sürücü yardımcıyla veya daha düşük fiyatlı Mona markası için olduğunu belirtmedi.
Çin'in elektrikli araba fiyat savaşı ancak son haftalarda yoğunlaştı ve hükümetin “invazik” veya aşırı, üretken olmayan rekabet için eleştirilerini çekti. Çin Devlet Medyası'nın CNBC çevirisine göre, Çin Cumhurbaşkanı Xi Jinping Salı günü Salı günü, “düşük fiyat, düzensiz rekabet” konusunda daha fazla yönetişim çağrısında bulunan üst düzey bir finans ve ekonomik komisyon toplantısına öncülük etti.
Rakipler için karışık sonuçlar
Çin'in otomobil pazarının daha premium bir bölümünü hedefleyen Xpeng'in ABD'de listelenen rakipleri daha mütevazı satış ivmesi gördü.
Geely destekli Zekr Haziran ayında 16.702 araba teslimatı bildirdi, önceki aya göre% 11.7 ve yıllık% 16.9 düştü.
Nio Haziran ayında 24.925 araba teslimatı bildirdi, premium “Nio” markası ve daha düşük fiyatlı Onvo ve Firefly markalarındaki büyüme sayesinde Mayıs ayından hafif bir artış.
Li Auto, Haziran ayında 36.279 araç teslimatı bildirdi, ancak Mayıs ayından% 11.2'lik bir düşüş, ancak ikinci çeyrekte toplam teslimatları, şirketin 108.000 otomobil rehberliğinden daha iyi olan 111.074 adette geldi. Şirket Cuma günü ikinci çeyrek teslimat görünümünü 15.000'den fazla otomobille düşürdü ve düşüşü satış sistemine yükseltmeye bağladı.
“Kanal kontrollerimize ve analizlerimize dayanarak, Li Auto'nun
ekstra indirimleri yasaklamak [from salespeople sharing their commission with customers] Haziran 2025'in başından beri satış ağında, “Nomura analistleri Pazar günü bir raporda. Otomobil üreticisinin hareketlerini, hizmetleri ve marka tanıma'yı iyileştirmeye odaklanırken satış görevlileri arasındaki rekabeti sınırlama çabası olarak gördüler.
Li Auto'nun modellerinin çoğu, otomobilin sürüş menzilini genişleten ve elektrikli araçlarla ilgili en büyük tüketici endişelerinden birini ele alan bir yakıt deposu ile gelen SUV'lardır. Li Auto'nun aylık teslimatları geçen yıl 50.000'i aştı.
Tesla baskı altında
Hong Kong listesinde Xiaomi Haziran ayında 25.000'den fazla elektrikli otomobilin teslimatını bildirdi, bu da bir önceki aya göre hafif bir düşüş.
Yeni Yu7 SUV'sini duyurduktan bir günden daha kısa bir süre sonra 10.000 yuan (1.400 $) daha ucuz olur TeslaModel Y, Çinli akıllı telefon üreticisi arabasının 240.000'den fazla kilitli sipariş aldığını söyledi. Xiaomi, Yu7'nin Model Y'den daha uzun bir sürüş menzili sunduğunu iddia etti, ancak Tesla'nın yardımlı sürüş sisteminin daha gelişmiş olduğunu kabul etti.
Xiaomi'nin çevrimiçi sipariş portalına göre, Yu7 SUV teslimatlarının artık daha uzun olmasa bile yarım yıldan fazla sürmesi planlanıyor. Şirket başlangıçta teslimatların bir ila beş hafta süreceğini söylemişti.
JL Warren Capital, Araştırma Başkanı CEO'su Junheng Li Çarşamba günü bir notta, “Yeni siparişlerin önemli bir kısmının yeni model için aşırı popülerlik beklentilerini yansıtan yeni model için gelebileceğine inanıyoruz.” Dedi.
“Tahmin ediyoruz [Tesla] Çin'deki çeyrekte, Çin markalarının yeni modelinin lansmanlarından gelen rekabeti yoğunlaştırarak baskıya maruz kalan% 12 yaş düştü ~ 128K birim olacak. “Dedi.
Salı günü web sitesine göre Tesla, Model 3 uzun menzilli dört tekerlekten çekişli 10.000 yuan için fiyatını artırdı.
Mayıs ayı itibariyle Tesla, sadece pil ve hibrit motorlu otomobilleri içeren Çin'in yeni enerji araç segmentinde pazar payı ile beşinci en büyük otomobil üreticisi oldu. Çin Binek Otomobil Derneği'nin rakamları, Tesla'nın yılın ilk beş ayında ülkedeki perakende satışlarının biraz 200.000'den fazla araca düştüğünü gösterdi. Haziran ayı rakamları Çarşamba sabahı yerel saatten itibaren mevcut değildi.
LapmotorDenizaşırı pazar için Chrysler ve Jeep'in sahibi Stellantis ile ortaklık kuran, ay için 48.006 otomobil rekor teslimatlarıyla Haziran ayında istikrarlı bir büyüme sağladı. Otomobilin eğlencesi ve sürücü yardımcı sistemi için Huawei teknolojisini kullanan Aito, geçen ay 44.685 otomobil teslimatı bildirdi.
Asya'nın gelen kutunuzdaki en büyük ekonomisinden haftalık analiz ve bilgiler
Şimdi abone olun
Dev'e karşı yarışmak
BYD Piyasa devi olarak kaldı, binek otomobil satışları Haziran ayında daha yükseğe çıktı ve yarısından fazlası sadece pil arabaları olan 377.628 araca. Geri kalanı plug-in hibrid elektrikli arabalardı.
Bu, BYD'nin yılın ilk yarısında binek otomobil satışlarını 2.1 milyon araca getirdi.
Buna karşılık, Leapmotor ve Li Auto, yılın ilk yarısında 200.000'den fazla otomobilin teslimatını görürken, Xpeng 197.189 araç teslimatında kıyaslamadan sadece utangaç geldi.
CNBC halka açık rakamların hesaplamalarına göre, Xiaomi'nin yılın ilk yarısındaki teslimatları 150.000 otomobili aştı.
Byd, Xiaomi ve Geely, Dunne Insights danışma başkanı Michael Dunne'nin herhangi bir kaotik endüstri konsolidasyonunda hayatta kalma olasılığı en yüksek olanı olacak.
CNBC'nin “Çin Bağlantısı” hakkında konuşan, kötü mali durumları nedeniyle Nio'nun harika bir ürüne sahip olmasına ve “tüm doğru şeyleri yapmasına” rağmen risk altında olabileceğini de sözlerine ekledi.
CNBC | Evelyn Cheng
Pekin – Çinli Elektrikli Araba Başlangıç Xpeng BYD, Çin'deki şiddetli bir fiyat savaşı ortasında pazar hakimiyetini genişletse bile, rakiplerine karşı satış ivmesini sürdürüyor.
Xpeng Salı günü yaptığı açıklamada, sekizinci düz ayı 30.000'den fazla otomobil teslim ettiği Haziran ayında 34.611 otomobil teslim ettiğini söyledi.
New York ticaretinde hisse% 2'den fazla arttı. Xpeng, Teslimatların hangi kısmının gelişmiş sürücü yardımcıyla veya daha düşük fiyatlı Mona markası için olduğunu belirtmedi.
Çin'in elektrikli araba fiyat savaşı ancak son haftalarda yoğunlaştı ve hükümetin “invazik” veya aşırı, üretken olmayan rekabet için eleştirilerini çekti. Çin Devlet Medyası'nın CNBC çevirisine göre, Çin Cumhurbaşkanı Xi Jinping Salı günü Salı günü, “düşük fiyat, düzensiz rekabet” konusunda daha fazla yönetişim çağrısında bulunan üst düzey bir finans ve ekonomik komisyon toplantısına öncülük etti.
Rakipler için karışık sonuçlar
Çin'in otomobil pazarının daha premium bir bölümünü hedefleyen Xpeng'in ABD'de listelenen rakipleri daha mütevazı satış ivmesi gördü.
Geely destekli Zekr Haziran ayında 16.702 araba teslimatı bildirdi, önceki aya göre% 11.7 ve yıllık% 16.9 düştü.
Nio Haziran ayında 24.925 araba teslimatı bildirdi, premium “Nio” markası ve daha düşük fiyatlı Onvo ve Firefly markalarındaki büyüme sayesinde Mayıs ayından hafif bir artış.
Li Auto, Haziran ayında 36.279 araç teslimatı bildirdi, ancak Mayıs ayından% 11.2'lik bir düşüş, ancak ikinci çeyrekte toplam teslimatları, şirketin 108.000 otomobil rehberliğinden daha iyi olan 111.074 adette geldi. Şirket Cuma günü ikinci çeyrek teslimat görünümünü 15.000'den fazla otomobille düşürdü ve düşüşü satış sistemine yükseltmeye bağladı.
“Kanal kontrollerimize ve analizlerimize dayanarak, Li Auto'nun
ekstra indirimleri yasaklamak [from salespeople sharing their commission with customers] Haziran 2025'in başından beri satış ağında, “Nomura analistleri Pazar günü bir raporda. Otomobil üreticisinin hareketlerini, hizmetleri ve marka tanıma'yı iyileştirmeye odaklanırken satış görevlileri arasındaki rekabeti sınırlama çabası olarak gördüler.
Li Auto'nun modellerinin çoğu, otomobilin sürüş menzilini genişleten ve elektrikli araçlarla ilgili en büyük tüketici endişelerinden birini ele alan bir yakıt deposu ile gelen SUV'lardır. Li Auto'nun aylık teslimatları geçen yıl 50.000'i aştı.
Tesla baskı altında
Hong Kong listesinde Xiaomi Haziran ayında 25.000'den fazla elektrikli otomobilin teslimatını bildirdi, bu da bir önceki aya göre hafif bir düşüş.
Yeni Yu7 SUV'sini duyurduktan bir günden daha kısa bir süre sonra 10.000 yuan (1.400 $) daha ucuz olur TeslaModel Y, Çinli akıllı telefon üreticisi arabasının 240.000'den fazla kilitli sipariş aldığını söyledi. Xiaomi, Yu7'nin Model Y'den daha uzun bir sürüş menzili sunduğunu iddia etti, ancak Tesla'nın yardımlı sürüş sisteminin daha gelişmiş olduğunu kabul etti.
Xiaomi'nin çevrimiçi sipariş portalına göre, Yu7 SUV teslimatlarının artık daha uzun olmasa bile yarım yıldan fazla sürmesi planlanıyor. Şirket başlangıçta teslimatların bir ila beş hafta süreceğini söylemişti.
JL Warren Capital, Araştırma Başkanı CEO'su Junheng Li Çarşamba günü bir notta, “Yeni siparişlerin önemli bir kısmının yeni model için aşırı popülerlik beklentilerini yansıtan yeni model için gelebileceğine inanıyoruz.” Dedi.
“Tahmin ediyoruz [Tesla] Çin'deki çeyrekte, Çin markalarının yeni modelinin lansmanlarından gelen rekabeti yoğunlaştırarak baskıya maruz kalan% 12 yaş düştü ~ 128K birim olacak. “Dedi.
Salı günü web sitesine göre Tesla, Model 3 uzun menzilli dört tekerlekten çekişli 10.000 yuan için fiyatını artırdı.
Mayıs ayı itibariyle Tesla, sadece pil ve hibrit motorlu otomobilleri içeren Çin'in yeni enerji araç segmentinde pazar payı ile beşinci en büyük otomobil üreticisi oldu. Çin Binek Otomobil Derneği'nin rakamları, Tesla'nın yılın ilk beş ayında ülkedeki perakende satışlarının biraz 200.000'den fazla araca düştüğünü gösterdi. Haziran ayı rakamları Çarşamba sabahı yerel saatten itibaren mevcut değildi.
LapmotorDenizaşırı pazar için Chrysler ve Jeep'in sahibi Stellantis ile ortaklık kuran, ay için 48.006 otomobil rekor teslimatlarıyla Haziran ayında istikrarlı bir büyüme sağladı. Otomobilin eğlencesi ve sürücü yardımcı sistemi için Huawei teknolojisini kullanan Aito, geçen ay 44.685 otomobil teslimatı bildirdi.
Asya'nın gelen kutunuzdaki en büyük ekonomisinden haftalık analiz ve bilgiler
Şimdi abone olun
Dev'e karşı yarışmak
BYD Piyasa devi olarak kaldı, binek otomobil satışları Haziran ayında daha yükseğe çıktı ve yarısından fazlası sadece pil arabaları olan 377.628 araca. Geri kalanı plug-in hibrid elektrikli arabalardı.
Bu, BYD'nin yılın ilk yarısında binek otomobil satışlarını 2.1 milyon araca getirdi.
Buna karşılık, Leapmotor ve Li Auto, yılın ilk yarısında 200.000'den fazla otomobilin teslimatını görürken, Xpeng 197.189 araç teslimatında kıyaslamadan sadece utangaç geldi.
CNBC halka açık rakamların hesaplamalarına göre, Xiaomi'nin yılın ilk yarısındaki teslimatları 150.000 otomobili aştı.
Byd, Xiaomi ve Geely, Dunne Insights danışma başkanı Michael Dunne'nin herhangi bir kaotik endüstri konsolidasyonunda hayatta kalma olasılığı en yüksek olanı olacak.
CNBC'nin “Çin Bağlantısı” hakkında konuşan, kötü mali durumları nedeniyle Nio'nun harika bir ürüne sahip olmasına ve “tüm doğru şeyleri yapmasına” rağmen risk altında olabileceğini de sözlerine ekledi.